2013. augusztus 3., szombat

Könyvajánló #1

Kathy Reichs: Virals /Fertőzöttek/




                                                    
           
Fülszöveg: Tory Brennan vérében pezseg a kalandvágy. Nem csoda, hiszen a világhírű törvényszéki antropológus, Temperance Brennan (a sorozatból ismert Dr. Csont | a szerk.) unokahúga.


Tory és tudóspalánta barátai, Ben, Hi és Shelton Dél-Karolina egyik félreeső szigetén élnek, de szabadidejükben a Loggerhead-sziget mocsaraiban és a LIRI Kutatóintézet épülete körül ólálkodnak.
Amikor az intézet titkos laboratóriumából kiszabadítanak egy tudományos kísérletekre használt farkaskutyakölyköt, megfertőződnek a kutya-parvovírus egy kísérleti törzsével.
A titokzatos fertőzés örökre megváltoztatja a négy fiatal DNS-ét és életét. Már nem csak barátok - egy falkába tartoznak. Veszélyesek. Fertőzöttek. A fiatalok tudományos kíváncsiságukat és újdonsült adottságaikat felhasználva egy hidegvérű gyilkos nyomába erednek. A kérdés csak az, hogy képesek-e addig életben maradni, amíg elkapják a kegyetlen ismeretlent.


Részlet a könyvből:
"Éreztem, hogy kezd bennem feltörni a düh.Na jó, ezt kapd ki! – Karsten professzor, én az apámhoz jöttem. Egyenesen a rakpartról. És amikor utoljára néztem, az oltásaim is rendben voltak. Segíthetek önnek valamiben? Sürgős dolgom van.Ismered azt a hangot, amikor a régi lemezlejátszón végighúzzák a tűt? Nos, kábé az hallatszott.A többiek hátrébb húzódtak. Karsten végignézett rajtam. Másodpercek teltek el. Hosszú másodpercek. Majd végül önelégülten így szólt. – Ó, Miss Brennan. Mindig öröm számomra, ha láthatom. – Ismét némán mustrálgatott, majd vett egy nagy levegőt, és így folytatta. – Pedig cseppet sem hasonlít az édesapjára. – Elhallgatott. – Inkább pontosan olyan, mint Tempe.Erre nem számítottam. Titokban büszkeség öntött el.Karsten dr. Temperance Brennanre, a világhírű törvényszéki antropológusra célzott. Talán hallottál róla.Tempe a nagynéném. Amikor Kit először említette, egy szavát sem hittem, ám a tények makacs dolgok. Tempe testvére, Harry, a nagyanyám.Tehát egy híres ember a rokonom!Oké, akkor még csak egyszer találkoztam Tempe nénivel, ami persze nem az ő hibája volt. Elvégre Kit szintén csak fél éve tudja, hogy létezem. Tempe néni munkája elég mélyreható. Hullákat azonosít. Halál komolyan. Összeégett, oszlásnak indult vagy mumifi kálódott halottakat vizsgál. Lehetne akár egy kukacváros vagy egy csontváz is, teljesen mindegy. Tempe néni úgyis megmondja, hogy ki az, vagyis, hogy ki volt az. Aztán a rendőrökkel megpróbálják kideríteni, mi történt. Nem is rossz, ha van gyomrod az efféle dolgokhoz.Karsten szakmailag jól ismerte Tempe nénit. Bár fogalmam sincs, honnan. Nem tudhattam, hogy a családi kötelék ellenem vagy mellettem szól-e.Karsten hangja hirtelen hivatalossá vált. – Kerüljétek el Turtle Beachet, éppen ökológiai vizsgálatok folynak a területen. Feltételezem, hogy a Chile Beachet megnyitották. Tern Point le van zárva, mint mindig. – A férfi ránézett az órájára. – Ha lehet, kerüljetek mindenkit. Karsten elindult, majd hirtelen megtorpant. – Miss Brennan. Nocsak.– Igen, uram?– Dr. Howard éppen az egyik páciensével van. Egy hajópropeller megsebesített egy teknőst. Ne zavard, ha lehet – mondta, majd sarkon fordult és elment. Tyűha.Három szempár meredt rám.– Mi van?– Nem hiszem el, hogy ilyen könnyen leráztad dr. K-t – szólt Shelton döbbenten.Hi felnevetett.– Tökösebb vagy, mint én!– Köszi, Hi, ezt megjegyeztem.– Akárhogy is csináltad, működött – mondta Ben. – Szép munka, Tor. Jól átverted az apáddal, gyorsan kapcsoltál – dicsért a fiú az épü-letegyüttest fürkészve. – Lehet, hogy mégis hanyagolnunk kellene a kutyákat?– Farkaskutyákat – javítottam ki. – Legalábbis kettő az. – Farkasszemet néztem az első számú épületen virító tükörképemmel. Szívesen meglátogattam volna Kitet, de végzetes hiba lett volna bemenni ezek után. Bocsi, Kit. Nincs látogatás. – Szó sem lehet róla – mondtam. – Keressük meg a falkát!– És a majmokat. Én majmokat akarok látni! – Hi újra a régi volt. Won’t-you-take-me-to, Monkey-town! – kiabálta vadul riszálva a testét. – Persze, Hi – nyugtattam meg még mindig a labor falát mustrálva. – Elviszlek Monkey Townba. Csak kérlek, ne énekelj!– Borzalmas – helyeselt Ben. – Rémes, rémes tréfa. Sőt ocsmány.Hi őszintén bólogatott.– Valóban nem a legjobb művem.– Induló! – kiabálta Shelton ujjával a levegőben körözve. Erre Hófehérke törpéihez hasonlóan, egymás után kisétáltunk a hátsó kapun.Hejhó, hejhó, keresni, jaj de jó…"

Az én véleményem: Én egyszerűen imádom ezt a könyvet. Letehetetlen. A fejezetek rövidek, így, ha te is olyan vagy, mint én, aki utálja a fejezet közepén abbahagyni az olvasást, nagyon jól jön ez a könyvben.
A mi, fiatalok nevén van írva, így teljesen érted a dolgokat.
Az én kedvenc szereplőm Hiram, alias Hi. Poénos, de mégis komoly karaktere van.
Igazából nehéz elmondani még mi tetszik benne, anélkül, hogy elmondanám mi történik :DD
Tehát ha érdekel, olvasd el! Nem fogsz csalódni, ezt garantálom! ;)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése